Naar stage op je jetski - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa Laan - WaarBenJij.nu Naar stage op je jetski - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa Laan - WaarBenJij.nu

Naar stage op je jetski

Door: Tessa van der Laan

Blijf op de hoogte en volg Tessa

21 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi iedereen!

De eerste maand op Curaçao zit er bijna op en wat hebben we al een hoop leuke dingen meegemaakt!
Om te beginnen zijn we al drie weken op stage aan werk. Ik heb pittige, maar gelukkig wel leuke kinderen in de klas en ook met juf Gigi kan ik het erg goed vinden. De manier van lesgeven is hier echter wel anders dan in Nederland en ik merk dat de kinderen hier een andere aanpak nodig hebben met betrekking tot hun gedrag. Ze zijn een stuk mondiger dan de kinderen in Nederland (schelden in het Spaans of Papiaments) en de leerkrachten spelen veelal op hun gevoel in: "Jullie hebben allemaal gezegd naar de HAVO te willen. Nou, laat maar zien dat jullie het kunnen, want jullie zijn een hele zwakke klas!" Ik moet hier nog een beetje aan wennen, maar ik voel me onderhand wel thuis op de Albert Schweitzer.
Ook Rieke heeft het naar haar zin op stage. Wel zijn bij haar de eerste weken wat rommelig verlopen door ziekte van de leerkracht waar zij stage bij loopt. Hierdoor stond ze al snel zelf voor de klas, zonder de klas goed te kennen. Gelukkig is het wel een leuke (maar ook pittige) klas!

Naast de stage hebben we heel veel vrije tijd en die benutten we goed. We bezoeken verschillende stranden, gaan lekker uiteten en ondernemen van alles en nog wat. Zo hebben we jetski's gehuurd, grotten bekeken en flamingo's gespot.
Heel toevallig kende Rieke een paar mensen die hier op vakantie waren: Martijn en Patricia. Twee leuke en gezellige mensen uit Groningen waar we veel mee hebben gedaan. Zo hebben Rieke en Patricia met dolfijnen gezwommen in het Sea Aquarium en hebben we samen met Martijn de jetski's gehuurd.


Naast het bezoeken van stranden en activiteiten die we overdag doen, gaan we 's avonds naar veel (strand)feesten. Afgelopen zondag hebben we The PartySquad op Cabana beach gezien en vrijdag 18 september zijn we naar Hardwell geweest. Dit was onwijs tof!

Tot slot ben ik ook nog jarig geweest! Wel een beetje apart om hier mijn verjaardag te vieren, zo zonder familie en vrienden. Gelukkig heb ik het erg leuk gehad en had Rieke nog een leuke verassing geregeld in het restaurant waar we uiteten waren (zie filmpje en ja er stonden maar liefst drie obers te zingen haha).

Helaas zit ons weekend er nu ook weer op en gaan we vanaf morgen weer vier dagen stage lopen. We hebben er zin in!

Groetjes van jullie dushi,
Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

Curacao stage Albert Schweitzer

Recente Reisverslagen:

18 November 2015

Aan alles komt een eind

21 Oktober 2015

Op de helft

21 September 2015

Naar stage op je jetski

01 September 2015

De eerste week op Curacao
Tessa

Bon Biní allemaal, Voor 2,5 maand ga ik samen met Rieke naar Curacao om stage te lopen op de Albert Schweitzerschool in Willemstad. Via deze weg kunnen jullie zo af en toe even lezen wat ik mee maak. Ayó!

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 6757

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 16 November 2015

Curacao

Landen bezocht: