Op de helft - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa Laan - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tessa Laan - WaarBenJij.nu

Op de helft

Door: Tessa van der Laan

Blijf op de hoogte en volg Tessa

21 Oktober 2015 | Curaçao, Willemstad

Ayó iedereen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb, dus tijd voor een nieuw reisverslag. Laat ik beginnen met stage. We zitten inmiddels in week 6 van de stageperiode en dat betekent dat we over 3,5 week alweer naar huis gaan. Gelukkig heb ik het nog erg naar mijn zin op stage. Wel is het soms erg warm en daardoor worden de kinderen na de pauze (10:00 uur) drukker. Dit kost veel energie en is soms erg vermoeiend.
Met de juf heb ik niet altijd een duidelijke afspraak over wanneer ik les geef of wanneer zij les geeft. Meestal bekijken we het per dag en dat betekent dat ik vaak alleen voor de klas sta. Dit brengt soms verassende situaties met zich mee. Zo wilde ik vandaag de kinderen naar buiten sturen voor de pauze, maar rook ik iets vreemds in de klas. Ik opende de deur van de klas en zag ineens allemaal rook van een nabijgelegen huis afkomen. Plots ging de evacuatiebel (een soort koebel die met de hand gerinkeld wordt). Tja, daar sta je dan als stagiaire... Hup, de kinderen in de rij, de evacuatietas in de hand en ook het felgekleurde hesje van de wegenwacht maar aan. Gelukkig bleek dat de brandweer alles onder controle had en hoefden we niet te evacueren. Schrikken was het wel even!

Naast stage hebben we ook nog wat vrije tijd voor het ondernemen van leuke dingen. Zo bezoeken we veel stranden, zoals Portomarie, Cas Abou en Playa Lagune. Ook hebben we de Blauwe Kamer bekeken, een grot waarin je alleen kunt komen door onder water drie meter ver te zwemmen. Dit was ontzettend spannend, maar zeker de moeite waard!
Ook hebben we het eerste bezoek uit Nederland gehad: Paulien, een vriendin van Rieke. Lekker eten, zwemmen, bruin bakken, struisvogels eten geven, stappen, maar voor veel lachen. Als kers op de taart hebben we een vliegtuigvlucht boven Curaçao gemaakt. Paulien mocht zelfs nog even sturen!

Vorige week is de familie van Rieke aangekomen op het eiland. Helaas vertrekken zij morgen alweer, maar zij zullen ongetwijfeld een top tijd hebben gehad hier.
Mijn zusje en haar vriend Omid hebben nog even. Zij zijn vorige week donderdag aangekomen en hebben al vele leuke dingen gedaan: op Aquafari (op een soort gele onderwaterfiets op 7 meter diepte fietsen door de zee), een bezoekje aan Klein Curacao en lekker eten bij Jaanchie's (een lokaal restaurantje waarbij de eigenaar aan tafel komt zitten en vertelt wat hij die dag op het menu heeft staan: "Blote garnaaltjes of toch liever met het jasje aan, u zegt het maar!").

Volgende week komen mijn moeder en tante langs en de week daarop brengt Niels ook nog een bezoekje, kortom: ik hoef mij hier de komende tijd niet te vervelen!

Heel veel liefs van jullie dushi,
Tessa

  • 21 Oktober 2015 - 08:11

    Sylvia:

    Oh wat maak je toch veel leuke dingen mee Tessa ! geweldige ervaring hoor!! En weer prachtige foto's!! Nou lieverd geniet van alles daar en tot volgende week xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

Curacao stage Albert Schweitzer

Recente Reisverslagen:

18 November 2015

Aan alles komt een eind

21 Oktober 2015

Op de helft

21 September 2015

Naar stage op je jetski

01 September 2015

De eerste week op Curacao
Tessa

Bon Biní allemaal, Voor 2,5 maand ga ik samen met Rieke naar Curacao om stage te lopen op de Albert Schweitzerschool in Willemstad. Via deze weg kunnen jullie zo af en toe even lezen wat ik mee maak. Ayó!

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 6761

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 16 November 2015

Curacao

Landen bezocht: